Econocom komt met abonnementsformule voor Mixed Reality

Zaventem, 29 maart 2018 –  Econocom en Microsoft gaan Mixed Reality as-a-service aanbieden. Met die abonnementsformule hoeven bedrijven geen zware kapitaalsinvesteringen meer te doen voor Mixed Reality. Zo kunnen ze sneller innoveren, met name met Microsoft HoloLens waarvan Econocom de Europese verdeler is. De dienst geeft organisaties snel toegang tot de MR-bril, bijhorende diensten, toepassingen en financiering.

Met een mixed reality-bril kun je virtuele objecten toevoegen aan wat je ziet in je omgeving. Dat opent voor bedrijven heel wat nieuwe perspectieven voor nieuwe diensten en toepassingen, onder meer in de industrie, onderzoek, gezondheidszorg, onderwijs en retail. De maandelijkse abonnementsformule Mixed Reality-as-a-service geeft klanten financieel meer flexibiliteit om processen te innoveren en digitaliseren..

Mixed Reality in nieuw Digital Experience Center in Zaventem

Tot voor kort was de MR-bril enkel beschikbaar via de Microsoft Store of via Econocom in directe aankoop. Dit pay-per-use model moet ons toelaten om de adoptie van de HoloLens te versnellen. We hebben deze week ook een digital experience centre geopend in ons kantoor in Zaventem, waar we onze klanten de mogelijkheden van Mixed Reality tonen”, zegt Bruno Ronsse, Country Manager van Econocom Belux.

Met dit aanbod bevestigt Econocom opnieuw zijn engagement om mixed reality en 3D-technologieën toegankelijk te maken voor bedrijven die hun productiviteit en hun manier van werken willen verbeteren. “Onze klanten staan inzake digitale transitie op een kantelpunt. Artificiële intelligentie, virtual en mixed reality, laat hen toe om hun dienstverlening en concurrentiepositie te verbeteren. Samen met Econocom willen we hen die troeven aanreiken”, vertelt Didier Ongena, General Manager van Microsoft Belux.

Alliantie rond Mixed Reality

Econocom is een alliantie aangegaan met 13 toonaangevende Europese designstudio's, integratoren en MR-startups. Samen hebben ze de grootste catalogus van MR-toepassingen ontwikkeld voor onder meer geassisteerde technische interventies, hologrammodellering en nieuwe in-store klantervaringen.

"We hebben op heel korte tijd een ecosysteem voor de HoloLens gecreëerd. Elke organisatie is leider in haar segment en maken MR toegankelijker voor het bedrijfsleven. Met MR-as-a-service maken we de technologie ook democratisch en toegankelijk voor alle bedrijven", zegt Marc Bringuier, Strategic & International Partnership Manager bij Econocom.

De dertien andere bedrijven in de alliantie zijn Assoria, Conseil 3D, Diota, HoloForge InteractiveImmersion, Nomadeec, Pearson, Plain conceptsSynergiz, Taqtile, Theoris en VISR .