Econocom schuift plaats op in top 3 van tevredenheidsenquête IT-outsourcing

IT-dienstverlener Econocom is naar de tweede plaats opgerukt in de jaarlijkse enquête van Whitelane Research en Vlerick Business School. Voor dat onderzoek peilden ze in België en Luxemburg hoe tevreden de belangrijkste klanten van 29 IT-dienstverleners zijn.

Econocom haalt een tevredenheidsscore van 80%, net zoals de rest van de top 5. Daarin laat het bedrijf alleen Tata Consultancy Services voorgaan en gaat het Capgemini, Fujitsu en Sopra Steria vooraf. De gemiddelde tevredenheidsscore over de 29 onderzochte IT-dienstverleners is 74%.

Econocoms tevredenheidsscore is gebaseerd op veertien contracten. De waarde van elk van die contracten bedraagt meer dan 1 miljoen euro. Voor alle 29 IT-dienstverleners bevroegen Whitelane en Vlerick klanten over in totaal 470 IT-outsourcingcontracten. De enquête is in november en december vorig jaar uitgevoerd bij ruim tweehonderd grote klanten van IT-uitbesteding in België en Luxemburg.

Voor het derde opeenvolgende jaar staat Econocom in de top 3. Vorig jaar stond het bedrijf derde in de rangschikking.