Econocom Groep benoemt Julie Verlingue tot Adjunct-CEO

Zaventem, 20 mei 2019 – De Raad van Bestuur van de Groep Econocom heeft op 17 mei, op advies van Voorzitter Jean-Louis Bouchard, beslist om Julie Verlingue te benoemen tot Adjunct-CEO van de groep. Jean-Louis Bouchard en Julie Verlingue zullen samen de operationele directie van de groep aanvoeren en voor Econocom het stappenplan uittekenen voor duurzame en rendabele groei.

Julie Verlingue (38) is in maart 2018 door de groep aangetrokken als International Managing Director. Ze heeft de eindverantwoordelijkheid over 17 landen, samen goed voor 48% van het omzetcijfer van de Groep en 3.000 medewerkers. In november 2018 werd ze ook verantwoordelijk voor de Technology Management & Financing divisie. Ze zetelt als directeur in het uitvoerend comité van de groep.

Voor ze bij Econocom aan de slag ging, was Julie Verlingue Associate Director bij McKinsey & Company. Ze werkte sinds 2006 voor het adviesbureau. Voor het kantoor in Parijs begeleidde ze met name klanten uit de financiële branche in hun transformatieprogramma’s en in de ontwikkeling van hun strategische plannen, waarvan de digitale component een belangrijke plaats innam. Van 2015 tot 2018 stuurde ze ook de rekruteringsactiviteiten van het Franse filiaal aan, met inbegrip van de initiatieven rond diversiteit.

Julie Verlingue behaalde diploma’s van de ESSEC business school en van het ‘Institut d’Etudes Politiques’ in Straatsburg.

Jean-Louis Bouchard, CEO van Econocom verklaart: « Ik werk sinds enkele maanden nauw samen met Julie. In die periode bewees ze over de juiste troeven en over vastberadenheid te beschikken om complexe situaties aan te pakken. Ze is in staat om om talent niet alleen aan te trekken maar ook op de juiste posities in te zetten, en ervaren medewerkers binnen de groep te bevorderen. Deze benoeming is schitterend nieuws voor de groep. Julie heeft mijn volste vertrouwen, en ook het vertrouwen van de teams die ze heeft aangestuurd en die ze vanaf nu zal aansturen.»