RTBF verbetert zijn interne helpdesk met nieuw ticketingsysteem

De RTBF, de publieke omroep van Franstalig België, verving zijn verouderde ticketingsysteem door HEAT Service Management. De organisatie koos voor een samenwerking met Econocom voor de installatie, integratie en opvolging. De IT-ondersteuning verloopt met HEAT Service Management veel efficiënter en meer gestructureerd, onder meer dankzij een selfservice portaal voor de eindgebruikers. 

De IT-medewerkers van de RTBF staan in voor de ondersteuning van 2.500 à 3000 pc’s, ongeveer 1200 telefoons en 2 à 3000 tablets. De eindgebruikers vragen vooral hulp voor hun IT-problemen in de bureaus, maar zo’n 40% van de tickets gaat over technische ondersteuning voor de montage- en opnamestudio’s. 

Voordelen

  • Vlottere afhandeling van tickets
  • Betere dienstverlening aan de eindgebruikers
  • Geautomatiseerde processen en workflows
  • Rapportering
  • Gebruiksvriendelijk
  • Instellen van prioriteiten
  • Minder tickets dankzij selfservice en kennisdatabank