as-a-service

Producten worden als een dienst aangeboden
in gebruiksmodellen (maandelijks, jaarlijks)
met verschillende diensten zoals reparatie of onderhoud.

u hoeft uw ICT-apparatuur of activa
niet meer te kopen of te verkopen

Steeds vaker vragen klanten een as-a-service aanbod, een product met bijhorende set aan diensten met gespreide betalingen. Wat als jouw klant met zo’n concrete vraag komt aandraven. Dan spelen er best wel een aantal uitdagingen. Product as-a-service creëert voor veel bedrijven een nieuwe boekhoudkundige en operationele realiteit. Of u nu koper of verkoper bent, onze as-a-service formule zorgt ervoor dat u het materieel of de machine voor een afgesproken periode zonder rompslomp kunt gebruiken.

as-a-service, een pakket à la carte
met vele nuttige extra diensten

Device-as-a-Service is een à la carte formule waarbij u enkel de extra diensten kiest die u echt nodig hebt. 
Gedurende de volledige gebruikslooptijd wordt u ontzorgd op het vlak van installatie, onderhoud, eventuele herstellingen of vervangingen. Aan het einde van de gebruikslooptijd nemen wij de assets opnieuw over en garanderen een tweede leven.

Blog: As-a-service: boekhoudkundige nachtmerrie voor CFOs of haalbare kaart?

Een "as-a-service"-aanpak brengt een aantal eigen problemen met zich mee. In geval van as-a-service blijft u als leverancier eigenaar van het product; u ‘verhuurt’ het aan de klant. Eigenaar zijn en blijven, betekent dat de producten dienen geactiveerd op uw balans. Dit impliceert een balansverlenging, een vermindering van uw solvabiliteit.

Lees de blogLees de blog

Blog: We hoeven niet zozeer eigenaar meer te zijn en dat verandert het aankoopbeleid

De technische specificaties maken plaats voor een functionele omschrijving in aankoopbestekken. In het verlengde daarvan is het niet langer heel belangrijk dat we eigenaar zijn van het product, de machine of de technologie die we aankopen. We willen oplossing voor onze uitdaging, eigendom of niet is van ondergeschikt belang.

Lees de blog

Blog: Het einde van het prijsjagen

Aankopers hebben heel lang een price-only focus gehad. Toch zijn er bovenop de aankoopprijs nog heel wat ‘verdoken’ kosten bij een acquisitie.Bij een laptop bijvoorbeeld is de toestelaankoop goed voor amper 30% van de totale eigendomskost. In het geval van de printer is de originele toestelaankoop slechts 5% van de totale kost. 

Lees de blog

getuigenis Zit Sta : Groeimogelijkheden voor gezonde kantoorinrichting dankzij as-a-service

“Vanuit een strategische groeivisie op gezonde kantoorinrichting en vanuit de toenemende vraag naar een circulair aanbod vanwege de eindklanten, biedt Zit Sta voortaan as-a-service kantoorinrichting aan. Ze doet dit samen met Econocom als financiële partner. Deze klantgetuigenis geeft een duidelijke kijk op de ondersteunende rol van as-a-service in het circulaire groeiproces van bedrijven.”

- Jeroen Van den Bossche, CEO bij Buro International

ontdek de getuigenis

getuigenis Belfius : Employee Choice bij Belfius Bank: een motiverend element in hun flexibele verloningsstrategie 

“Dankzij ervaren ondersteuning wordt de integratie van hardware in het kader van een flexibele verloning een fluitje van een cent. Onze partner Econocom heeft een sleutelrol in de keuze van de devices, de logistiek, de veiligheid en de financiering. Dat de mogelijkheid om eigen keuzes te maken rond bezoldiging de tevredenheid in de hand werkt, staat buiten kijf"

- Jos Vanschoenwinkel, Reward Manager bij Belfius.

ontdek de getuigenis
One digital company