datacenter - tot 70% besparing op onderhoudskosten

Worden de maintenance budgetten te hoog? Bent u het beu om altijd kostbare tijd (en geld) te verliezen als er een incident plaatsvindt? Maak u geen zorgen danzij ons Third Party Maintenance.

wat is het verschil tussen end-of-life (EOL) & end-of-service-life (EOSL) ?

Wordt uw EOL-apparatuur nog ondersteund door de fabrikant?

Uw ICT-apparatuur is gemaakt met een beperkte levensduur. Van deze apparatuur wordt gezegd dat zij EOL (End-of-Life) is wanneer zij het einde van haar levensduur bereikt.

Om de verkoop van nieuwe apparatuur te stimuleren, doet de fabrikant oude versies systematisch met pensioen. De constructeur is nog verplicht x jaar support, updates, patches enz. te voorzien voor je toestel. De onderhoudscontracten worden wel duurder en duurder met ieder extra jaar je onderhoud wilt.

Wat gebeurt er als mijn materiaal de EOSL-deadline bereikt?

EOSL (End of Service Life) is de datum waarop de constructeur de stekker er volledig uittrekt. Er wordt geen onderhoud, support, patches enz. meer voorzien. 

bespaar tot 70% op onderhoudskosten

Na jaar 4 of 5 verhogen fabrikanten doorgaans de onderhoudskosten om u aan te sporen om uw infrastructuur te vernieuwen.

Je zo snel mogelijk nieuw ICT-infrastructuurmateriaal laten aankopen dat is de hoofdbedoeling van de constructeurs. Onderhoudscontracten worden dan ook duurder en duurder, naarmate de extra jaren support/onderhoud. 

Als de standaard contractduur van de fabrikant afloopt, kan u bij de fabrikant kiezen tussen een dure verlening van het servicecontract of vervanging van de apparatuur (niet veel duurder); en dat terwijl de apparatuur nog prima functioneert en nog jaren meekan.

Econocom kan een eerlijke maintenanceprijs garanderen (tot 70% besparing op uw onderhoudskosten voor grote projecten), tot vele jaren na uw aankoop en bevrijdt u van alle rompslomp in uw datacenter. 

hoe kunt u 100% bedrijfscontinuïteit garanderen als het onderhoud van ICT-infrastructuren niet meer mogelijk is?

Alles draaiende houden, één van de taken die op de schouders van iedere IT-manager rust. IT is simpelweg niet meer weg te denken uit de “daily business”. Ga maar eens na welke impact het uitvallen van je exchange server heeft, mocht je deze nog on-prem hebben staan. Of een server/storage probleem waardoor het bedrijf niet meer aan data kan.

Dankzij ons third party maintenance vindt u een partner die onderhoudsovereenkomsten maakt die passen bij uw organisatie en uw IT-infrastructuuromgeving. Maak je geen zorgen over het missen van hernieuwingstermijnen of de EOSL (End of Service Life), wij zorgen voor de IT.

U krijgt een operationeel voordeel met flexibele contracten en serviceovereenkomsten, een wereldwijd 24/7 supportcenter met onmiddellijke escalatie van incidenten en directe toegang tot onze buitendienst en vooruitstrevende engineeringteams.

24/7 technische ondersteuning

Een 24/7 servicedesk voor ononderbroken technische ondersteuning en een snelle opvolging bij een incident.

Tot 2 uur reactietijd

We kunnen (indien nodig) een Field Engineer ter plaatse garanderen binnen 2 uur na het contact met de klant

Volledige herstelling in 4u

We weten hoe we projecten moeten opleveren dankzij onze 450 Field Engineers, 75.000 onderdelen op voorraad en 600.000 machines onder contract.

Service Level Agreements

Service levels aangepast aan uw bedrijf. Service levels aanpassen of apparatuur toevoegen en verwijderen uit uw contract op elk gewenst moment

Marktleiders in maintenance

Wij zijn trots op de ontwikkeling van een kwaliteitsservice en onze 98% klanttevredenheidsscore bij 6.000 eindklanten. Wij kunnen terugvallen op onze 40 jaar ervaring als marktleider op de maintenancemarkt.

We leveren op bij projecten.

SLA interventie ter plaatse binnen 4 uur: 99%.
Reparatie binnen 4 uur zoals in de SLA overeengekomen: 97%

geautomatiseerd en proactief maintenanceproces

De oude manier om een datacenter te beheren is reactief, tijdrovend, kostbaar en verouderd. Dankzij onze Smart Event Box kan uw datacenter genieten van een volledig geautomatiseerde maintenancedienst die het hardware supportproces stroomlijnt en de uptime van de infrastructuur verhoogt.

waarom econocom

  • De toegevoegde waarde van inventory-management-services
  • Zeer flexibele contracten met klant-specifieke Service Level Agreements
  • Inclusief korte responstijden, gegarandeerde reparatietijden, flexibele contractuur
  • Merkonafhankelijk onderhoud (hardware & OS-softwaresupport)
  • Service op alle A-merken, zoals: HP, Dell, EMC, Cisco, IBM, Oracle, HDS, NetApp, Fujitsu, etc
  • Een eigen field serviceorganisatie, flexibel en deskundig

1 partner & 1 supportcontract voor al uw materiaal

Met een TPM-partij werkt u met een allesomvattend supportcontract dat vaak flexibel aangepast kan worden naar specifieke noden of een vernieuwde situatie. Bovendien heeft u één enkel aanspreekpunt voor de monitoring, support en vervanging van uw volledige IT-infrastructuur.

FAQ

Wanneer kan je het best je ICT-onderhoudscontracten uitbesteden aan een TPM partij?

Bij de initiële aankoop van uw materiaal heb je keuze een “standaard” onderhoudscontract af te sluiten met de producent gedurende een aantal jaar (afhankelijk van merk en device). Of je kan kiezen dit te verlengen en/of upgraden naar een betere en snellere service (bv binnen de 4 uur on-site) tegen een meerprijs.

Wanneer dit eerste onderhoudscontract verlopen is, kan je al contact opnemen met een TPM om een onderhoudscontract op maat af te sluiten.

Kan mijn apparatuur na de EOSL-termijn worden gehandhaafd?

Econocom kan zelfs na de door de OEM aangekondigde einddatum van de ondersteuning (EOSL) uw apparatuur blijven onderhouden. U vernieuwt uw infrastructuur op het moment van uw keuze.

In België is Econocom de enige derde partij die multivendor omgevingen kan ondersteunen met eigen middelen.

Waarom is TPM goedkoper dan fabrikanten ?

De OEM-serviceprovider haalt vooral winst uit het vernieuwen en upgraden van hardware, in plaats van het te onderhouden. Daarom schieten de prijzen van OEM-contracten de lucht in na de service end of life van hardware.

Is refurbished ICT-uitrusting wel goed?

Een TPM moet van tijd tot tijd soms beroep doen op “brokers” om zoals bv disks, geheugen, enz. die niet meer in omloop zijn op te kopen. Alvorens het vervangonderdeel terug in het operationele circuit terecht komt, voert de TPM een uitvoerige kwaliteitscontrole, testing & hercertificatie uit. Je mag er dus op rekenen dat je een product krijgt dat werkt.

Je EOL/EOSL IT-materiaal onderhouden met third party maintenance

Op zoek naar regelmatig onderhoud en herstelling op IT materiaal buiten garantie zonder hier veel waanzinnig geld neer te tellen? Lees er hier alles over.

lees de blog

Op maat gemaakte contracten

Elk bedrijf is anders en heeft zijn eigen uitdagingen. U krijgt een unieke oplossing op maat van uw behoeften.

« Econocom zorgt voor de beste technische kennis voor de juiste prijs. Als uw architectuur doet wat hij moet doen, dan hoeft u absoluut niet te veranderen. Econocom is in staat om die infrastructuur voor een zeer lange tijd te ondersteunen. Kennis gaat niet weg als deze goed blijft bewaard. Vervangende onderdelen zijn bovendien veel langer op de markt verkrijgbaar dan u zou denken. Ik heb veel machines gezien die 15 jaar oud of zelfs nog ouder zijn en we hebben nog steeds geen enkele moeite om ze te onderhouden. Wij zorgen ervoor dat de onderdelen- en machinevoorraad continu wordt geroteerd in overeenstemming met de inhoud van onze contracten. Onze technische pool is een goede mix van jarenlange ervaren ingenieurs die, met behoud van hun verworven kennis, permanent op de hoogte worden gehouden van nieuwe en opkomende technologieën, zodat we in staat zijn een zo breed mogelijk spectrum aan technologieën aan te pakken, zowel oude als nieuwe. »

Jelle De Moor - Pre-sales Infrastructure Econocom

just switch