Econocom Belux ontvangt de ISO 14001-certificering

published on 18-01-2024

"Als CSR Manager ben ik trots om aan te kondigen dat ons bedrijf met succes de ISO 14001-certificering heeft behaald. Deze mijlpaal benadrukt onze toewijding aan duurzaamheid en milieubescherming. We streven ernaar om onze ecologische voetafdruk te minimaliseren en een positieve impact te hebben op de samenleving. Deze certificering is een erkenning van ons voortdurende streven naar verantwoord ondernemen.”, Hilde Janssens, Marketing & Communications Director & CSR Manager bij Econocom Belux.

Wat is een ISO 14001 Certificatie?

ISO 14001 is een internationale norm voor milieubeheer die organisaties helpt om effectiever met hun milieurisico's om te gaan, de naleving van wet- en regelgeving te waarborgen en voortdurend te streven naar verbetering. Deze certificatie bevestigt dat Econocom een geëngageerd milieubeleid voert en actief bijdraagt aan een duurzamere toekomst.

Welk is het belang van een ISO 14001 certificatie?

Een ISO 14001-certificatie draagt bij aan het minimaliseren van milieurisico's, het bevorderen van duurzaamheid, het demonstreren van maatschappelijk verantwoord ondernemen en het vestigen van een positieve reputatie.

Het certificaat toont aan dat ons bedrijf systematisch werkt aan het identificeren, beheersen en verbeteren van de milieu-impact van zijn activiteiten.

ISO 14001 benadrukt het belang van continue verbetering. Gecertificeerde organisaties zoals Econocom streven naar voortdurende optimalisatie van hun milieuprestaties, wat kan leiden tot positieve effecten op zowel het milieu als de bedrijfsresultaten.

Belang voor Onze Klanten: Duurzaamheid en Vertrouwen

Voor onze gewaardeerde klanten betekent de ISO 14001-certificatie van ons Econocom gebouw in Zaventem, dat wij niet alleen streven naar hoogwaardige producten en diensten, maar ook naar een positieve impact op het milieu. Door te kiezen voor een gecertificeerde partner zoals Econocom, kunnen klanten erop vertrouwen dat wij voldoen aan strikte milieunormen en actief bijdragen aan het verminderen van onze ecologische voetafdruk. Hieronder een greep uit onze acties:

• De omschakeling naar LED verlichting + verplichting op basis van bewegingssensoren
  • Het standaard uitzetten van verwarming in de vergaderzalen
  • De recuperatie van energie via zonnepanelen
  • Het maximaliseren van elektronische facturen
  • Het verminderen van printopdrachten
  • De overschakeling naar een 100% elektrische car fleet

Blijdschap en Focus op Duurzaamheid

"Het behalen van de ISO 14001-certificering was een gezamenlijke inspanning van het hele team, en iwe zijn vereerd om actief betrokken te zijn geweest bij dit proces. Deze certificering toont aan dat we voldoen aan internationale normen op het gebied van milieubeheer en laat zien dat we serieus werk maken van duurzaamheid. We zullen blijven streven naar continue verbetering en samenwerken met onze stakeholders om een positieve impact op het milieu te realiseren. Deze prestatie is een weerspiegeling van onze toewijding aan een gezonde planeet voor toekomstige generaties.", Bart Fransen, Director Process & Tooling & Eric Imoti, ISO 14001 Environmental Manager.