HEEFT U DE JUISTE EXPERTISE VOOR UW CLOUD TRANSFORMATIE?

published on 27-04-2023

De vraag naar cloudtransformatie blijft groeien. Hetzelfde geldt voor de vraag naar experten. Het aanwerven van het juiste team lijkt problematisch te worden. De oplossing ligt in het analyseren van uw medewerkers, een gedegen opleidingsplan, het integreren van uw medewerkers in het project en ... bij uw cloudaanbieder. Een woordje uitleg.

De cloud, dat is nu!

Het niet in aanmerking nemen van de cloud is een beetje zoals het herhaaldelijk indrukken van de ‘snooze’-knop op uw wekker. Op een dag zal het te laat zijn.

Door gebruik te maken van cloud computing heeft uw organisatie toegang tot veel hogere niveaus wat betreft technologie en diensten dan degene die worden bereikt via een interne infrastructuur op locatie.

Deze technologie is duidelijk een essentiële hefboom om uw bedrijf te ondersteunen en te ontwikkelen. Het is ook een kans om uw IT-beheer uit te besteden en een aanzienlijke financiële besparing te bekomen.

Tekort aan talent en vaardigheden

Het is waarschijnlijk niet nodig om eraan te herinneren dat er een tekort is aan talent in de IT-wereld. En toch is het een vraag die elke CIO of infrastructuurbeheerder zich zorgvuldig zou moeten stellen. Een ervaren systeemingenieur, cloudtools en -diensten, DevOps-aanpak, software-integratie...

Doordat uw medewerkers niet langer servers hoeven op te zetten en de werking van datacenters niet meer moeten opvolgen, besteden ze meer tijd aan de architectuur van cloudoplossingen, het begrijpen van technologie-integratie in uw strategie, het beheer van leveranciers en interne en externe communicatie

Steven Vanden Berghe - Presales Infrastructures chez Econocom

Analyseer uw cloud contingent

Heeft u uw huidige situatie al bestudeerd? De talenten die beschikbaar zijn in uw teams, de verdeling van de huidige vaardigheden, ... U bent waarschijnlijk rijker dan u denkt. En waarom niet gebruik maken van hun innovatieve mogelijkheden om het cloudmigratieproject tot een goed einde te brengen? Het doel is niet om teams te vervangen door nieuw talent, maar om samen verder te komen. Het is ook een manier om het tekort aan talent aan te pakken.

Investeer in de opleiding van uw teams en recruteer

De opleiding van uw teams biedt vele voordelen in het kader van een overstap naar de cloud. Uw medewerkers weten hoe het bedrijf werkt en weten als geen ander wat er nog moet worden verbeterd. Het is ook het perfecte moment om een sterk signaal te geven over onder andere de ontwikkelingsmogelijkheden binnen het bedrijf. Rekrutering blijkt problematischer te zijn in deze tijden waarin de oorlog voor talent woedt. Het gebruik van uw cloudaanbieder zal u helpen om snel over gekwalificeerde experts te beschikken.

Integreer tijdelijke talenten in uw teams

Voor een meer gepersonaliseerde aanpak kunt u overwegen om de trainingsteams en deskundigen van uw cloudaanbieder in te zetten.

De Econocom-experts zijn beschikbaar als het gaat om het ondersteunen van transformatieprojecten. Dit maakt een zekere overdracht van kennis mogelijk, om tijd vrij te maken voor uw teams voor innovatieve projecten en om u te ontlasten in deze talentenoorlog

Raphael Adlerfligel - Account manager Infrastructures chez Econocom

One size fits all?

Laten we niet vergeten dat er in de context van een cloudmigratie niet zoiets bestaat als een enkele, eenvoudige oplossing. Onderschat de tijd, moeite en risico's niet. Technisch gezien vereist de overdracht van uw applicaties naar een cloudinfrastructuur het juiste talent en voorbereide teams. Hun missie zal daar niet ophouden, aangezien de tweede fase betrekking heeft op de lopende exploitatie en het beheer van de cloudoplossing.

Een enorme operationele uitdaging, waarvoor Econocom oplossingen op maat biedt. Wij zijn de verkenners van elke CIO of infrastructuurbeheerder die zijn transformatie wil starten, door te weten waar te beginnen. In dit opzicht hebben we alles voorzien.

Steven Vanden Berghe - Presales Infrastructures chez Econocom