ING kiest voor een hybride toekomst

klanten getuigenissen
published on 01-07-2022

ING besloot in Louvain-la-Neuve haar Waalse hoofdzetel te centraliseren. Hiervoor heeft de bank gekozen voor een gebouw met een oppervlakte van ongeveer 10.000 m², verdeeld over 4 verdiepingen. Het gebouw beschikt over een centraal, licht atrium en een tuin die tot de verbeelding spreekt: Réseau Nature.

Het gebouw beschikt over een uitmuntende ecologische score en behaalde de BREEAM-milieucertificering. Deze certificering staat voor: lage energie, natuurlijk licht, slimme domotica, regenwaterrecuperatie, fotovoltaïsche zonnepanelen, enzoverder. We zijn vandaag opnieuw een trotse AV integrator, wij houden van opdrachten op deze schaal. Hieronder brengen we graag voor u in kaart hoe deze organisatie (hybride) samenwerkt.

Bereik de aanwezige kantoormedewerkers

Het blijft een uitdaging om bezoekers en medewerkers steeds de correcte informatie te verstrekken. Signage displays in de gangen en liften zijn noodzakelijk vandaag. Pas via een cloud platform (op afstand) de boodschappen aan op 1 of meerdere schermen tegelijk. Er werd gekozen voor 9 displays op strategische plaatsen. We opteerden voor de professionele QM reeks van Samsung. Aan lichtopbrengst en perfecte kleurweergave geen gebrek dus. Het merendeel van displays werd in portrait modus geplaatst, in veel situaties komt dit de leesbaarheid van content met meerdere tekstblokken ten goede.

XS – S – M – L – XL – XXL – XXXL

In de beginfase hebben we de zalen ingedeeld volgens gebruiksdoel en de daar bijhorende oppervlakte. Standaardisatie is key, ING werkt met Microsoft Teams en dankzij de keuze voor gecertifieerde MTR hardware kwam volgende indeling tot stand.

In diverse zalen werd innovatieve technologie geïntegreerd die de gebruiker helpt en beter verstaanbaar maakt. Hoewel de user hiermee nooit rechtstreeks in contact komt, geniet hij weldegelijk van professionele Biamp microfonie, Digital Sound Processing en meer. Onzichtbare technologie maakt vandaag het verschil tussen een seamless operation of een stressvolle ervaring.

Dankwoord

Via deze weg willen we iedereen bedanken voor het vertrouwen en de vlotte samenwerking. We wensen ING productieve meetings & trainingen toe in dit moderne pand. Wilt u ook innoveren met technologisch slimme audiovisuele oplossingen? Bel BIS|Econocom Belux op 015 287 487 of neem contact op via de mogelijkheden rechts.