WANNEER ICT DEVICES EEN MOTIVERENDE MOTOR WORDEN

nieuws
published on 05-06-2023

Er zijn veel effectieve manieren om medewerkers te motiveren, zoals de vrijheid om het ICT-materiaal te kiezen waarbij ze zich het meest comfortabel voelen. Een succesvolle strategie die eenvoudig te implementeren is binnen een programma rond een innovatief beloningspakket. Demonstratie.

Samenvatting

Tevreden en meer productieve medewerkers

Gemotiveerde medewerkers zijn loyaler, maar vooral ook productiever. Geschat wordt dat één op de twee werknemers het liefste het device van zijn keuze op het werk gebruikt. Waarom dan niet deze motivatiedrijfveer omarmen in een periode waarin de war for talent woedt? Om de situatie te illustreren gebruikt Marc Nagelmackers, Mobility Director bij Econocom, vaak een voorbeeld dat HR-managers doet glimlachen:

"De eerste dag aankomen en gedwongen worden om een laptop van 2,5 kg te dragen als je een MacBook Pro-liefhebber bent, is niet de beste motivatie. Het is daarom beter om een Employee Choice-strategie te integreren."

Kiezen uit de beste devices

Uw doel is om te motiveren, maar ook om het werk te vergemakkelijken dankzij efficiënte en adequate hulpmiddelen? Flexibel beloningspakketten bestaan al een aantal jaren. Om aan de groeiende vraag te voldoen bieden deze cafetariaplannen ook de aankoop van computermateriaal aan.

"Als het ICT-aanbod gekoppeld aan de Employee Choice door de ICT-afdeling wordt samengesteld, dan is het duidelijk dat de echte trigger de medewerker is. HR structureert vervolgens het aanbod volgens het profiel van de medewerker, die zijn of haar eigen vrije keuze maakt", legt Marc Nagelmackers uit.

Het gebruik van ongeschikte devices opdringen heeft geen zin. Laat de keuzevrijheid aan de werknemers.
Marc Nagelmackers, Mobility Director bij Econocom

Ondersteuning in plug-in modus

Hoe uw materiaal kiezen? Wat te doen als een werknemer het bedrijf verlaat? Hoe kunnen we elke gebruiker helpen in zo'n gevarieerde ICT-vloot? Relevante vragen die tot nadenken aanzetten.

Dat is dan ook de reden waarom Econocom niet alleen materiaal verkoopt: "Wij ondersteunen organisaties bij de integratie van ICT-tools binnen een Employee Choice-strategie. Alle scenario's worden overwogen, het contractuele kader wordt verduidelijkt en onze doelstelling is om de HR- en ICT-managers te ontlasten. Deze vereenvoudiging kan zelfs worden versneld door onze huurformules die het mogelijk maken om in OPEX-modus te werken. HR en business kunnen zich eindelijk weer richten op hun kernactiviteiten" benadrukt Marc Nagelmackers.

Ons doel is om de HR- en ICT-managers te ontlasten zodat zij zich (eindelijk) weer kunnen focussen op hun core business.
Marc Nagelmackers, Mobility Director bij Econocom

Happy organisation, happy employee

Het gebruik van eigen materiaal op het werk draagt bij aan de motivatie van de medewerkers, maar de aanschaf van toestellen via een cafetariaplan doet dat in nog hogere mate. Een niet aflatende logica volgens Paul Verdonk, die ons eraan herinnert dat de aankoop met 'bruto' geld wordt gedaan.

Naast de aanzienlijke toename van de koopkracht en de gerealiseerde fiscale optimalisatie laat onze aanpak toe dat de werknemer kan profiteren van een VIP-behandeling.
Paul Verdonk, de Cafetariaplan specialist bij Econocom

Het begint allemaal met het online bestelplatform dat de nieuwste modellen op de markt aanbiedt, vervolgens de extreme flexibiliteit van leveringsdata en -locaties, de technische ondersteuning via de servicedesk of zelfs het vervangingsmateriaal tijdens de garantieperiode. Kortom, respect voor de keuze en het leveren van diensten met een hoge toegevoegde waarde. Dat is uiteindelijk waar het om gaat.

Wist u dat...

  • Bijna de helft van de werknemers wereldwijd vindt dat hun huidige werkplek niet smart genoeg is, terwijl 42% van de millennial-werknemers zegt bereid te zijn hun baan op te geven als de technologie in hun werkomgeving niet aan hun verwachtingen voldoet?
  • Meer dan 50% van de werknemers verwacht de komende vijf jaar in een smart kantoor te werken?
  • Meer dan 80% van de millennials zegt dat ICT devices hun beslissing bij een jobkeuze beïnvloeden?
  • De helft van de werknemers en drie op vijf mensen denken dat technologie in de nabije toekomst face-to-face gesprekken overbodig zal maken?

Meer dan 60% van de millennials de geeft voorkeur aan high-tech voordelen op het werk boven low-tech voordelen (zoals bijvoorbeeld een pingpongtafel en een gratis lunch)?
Bron: Econocom

One digital company