Uitgebreide wervingscampagne is volgende stap in groeistrategie Econocom

persberichten
published on 15-04-2024

Zijn bedrijfsmodel met uitgebreid netwerk van verkoopagenten is strategisch voor Econocom. Deze zelfstandige ondernemers vertegenwoordigen het bedrijf en werken dagelijks met de klanten van de Groep. Met de uitrol van het strategisch plan 'One Econocom 2024-2028' wil de Groep zijn omzet de komende vijf jaar verhogen van €2,8 miljard naar €4 miljard. Om deze groei te ondersteunen, wil Econocom zijn verkoopteam versterken en in heel Europa dichter bij zijn klanten opereren.

"Econocom werkt al 40 jaar ervaring met dit onafhankelijke verkoopteam, dat onze klanten op de lange termijn begeleidt", zegt Jean-Louis Bouchard, voorzitter en oprichter van Econocom. "Dit model van verkoopagenten als onafhankelijke bedrijfsmanagers bezorgt Econocom een unieke positie in de digitale dienstenbranche. Het is een belangrijke troef die kandidaten de kans biedt om als zelfstandige ondernemer aan de slag te gaan bij een toonaangevend bedrijf in deze sector."

Het doel is met name om verkopers aan te trekken met ervaring in de business lines van Econocom (distributie van apparatuur, IT-diensten, leaseoplossingen en recycling) en zin voor ondernemerschap. Dit programma is een perfecte illustratie van het DNA en de waarden van Econocom en bevordert een langdurige vertrouwensrelatie in de nabijheid van de klant.

"Dankzij zijn business lines en ecosysteem is Econocom een zeer gevarieerd en uniek speelveld voor zijn medewerkers. Een getalenteerde vertegenwoordiger kan zich bij ons ontplooien en zijn creativiteit de vrije loop laten om oplossingen op maat aan te bieden aan onze klanten", zegt Chantal de Vrieze, Managing Director van Econocom Belux en bestuurslid van Econocom Group. "Vorig jaar hebben 80 verkoopagenten al gewerkt met grote klanten van de groep. We willen dit beproefde systeem nog verder ontwikkelen en onze commerciële slagkracht verdubbelen tegen eind 2026."

Dit ambitieuze programma wordt ondersteund door een multimediacampagne, inclusief videotestimonials van verkoopagenten. De campagne wordt in heel Europa uitgerold: in Frankrijk, Italië, Spanje, de Benelux, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.