DUURZAME VERANKERING IN ECONOCOM’S BEDRIJFSACTIVITEITEN BELOOND MET VOKA CHARTER VOOR DUURZAAM ONDERNEMEN 2023 (VCDO)

published on 07-08-2023

Op 13 juni hadden wij vanuit Econocom BeLux de eer om tijdens een evenement georganiseerd door Voka - Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant ons duurzaamheidscharter in ontvangst te nemen.

Het VCDO biedt een raamwerk waarmee bedrijven hun duurzame ambities concreet kunnen maken, en het moedigt ze aan om zichzelf uit te dagen en verder te gaan op het gebied van duurzaamheid. De deelnemende bedrijven zetten zich in voor het milieu, welzijn en mensgericht ondernemen. Na een positieve evaluatie door een onafhankelijke commissie worden deze inspanningen bekroond met het duurzaamheidscertificaat. De laureaten vormen een krachtig netwerk van bedrijven die elkaar uitdagen en waardevolle tips uitwisselen om de toekomstige uitdagingen aan te gaan.

Door deel te nemen aan dit prestigieuze charter, streven we bij Econocom naar vooruitgang op economisch, sociaal en ecologisch gebied. Onze duurzaamheidsdoelen fungeren als richtlijnen voor een toekomstgericht en duurzaam bedrijfsbeleid. Het VCDO biedt ons de broodnodige uitdaging en structuur om aan deze doelen te werken.

Wil je meer weten over onze CSR-strategie, de concrete acties die we ondernemen en onze KPI's? Raadpleeg dan zeker ons annual report, waarin we uitgebreid ingaan op onze duurzaamheidsinspanningen en resultaten. Het is een bron van informatie waar je kunt ontdekken hoe we duurzaamheid verankeren, waar en hoe we duurzame transformatie voorop stellen. https://www.econocom.com/en/investors/financial-reports

Laten we samen het verschil maken!